بازی کالاف دیوتی موبایل

آشنایی با کالاف گارنا و تفاوت های آن با کالاف دیوتی موبایل

آشنایی با کالاف گارنا و تفاوت های آن با کالاف دیوتی موبایل

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا کالاف دیوتی موبایل نسخه‌های مختلفی دارد و این نسخه‌ها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ کالاف دیوتی موبایل در دو نسخه گلوبال و گارنا منتشر شده است. هرچند این دو نسخه از یک بازی مشترک هستند، اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد که قابل توجه است. در ارزون جم علاوه بر خرید سی پی در این مقاله به بازی کالاف گارنا میپردازیم و مقایسه میکنیم که با کالاف دیوتی موبایل چه فرقی دارد.

کالاف گارنا چیست؟

کالاف دیوتی موبایل گارنا نسخه‌ای اختصاصی از بازی کالاف دیوتی موبایل است که به طور ویژه برای بازیکنان در مناطق آسیای جنوب شرقی و تایوان طراحی شده است و این نسخه از بازی توسط پلتفرم دیجیتال گارنا منتشر شده و به همین دلیل به نام کالاف گارنا شناخته می‌شود و این ورژن از بازی شامل رویدادها، پیشنهادات و به‌روزرسانی‌های منحصربه‌فردی است که با توجه به منطقه جغرافیایی بازیکنان طراحی شده‌اند. بازیکنان در این منطقه‌ها معمولاً این نسخه را دانلود می‌کنند، زیرا نقشه‌ها و محیط‌های بازی با فرهنگ و مناطق محلی آن‌ها هماهنگی دارد و جامعه‌ای از بازیکنان همان منطقه در آن فعال هستند و محتوای کالاف دیوتی موبایل گارنا به‌طور خاص برای بازیکنان آسیای جنوب شرقی تنظیم شده است.

ایونت‌های اختصاصی، مسابقات کامیونیتی ویژه و جوایزی که در نسخه گلوبال موجود نیستند، از جمله ویژگی‌های متمایز کالاف گارنا هستند. همچنین، محتوای این نسخه از بازی به گونه‌ای تغییر کرده است که با فرهنگ بازیکنان آسیای شرقی و تایوان هماهنگ‌تر باشد. برخی از مکان‌های بازی در مقایسه با نسخه گلوبال تفاوت دارند، و نسخه گارنا به طور خاص شامل زبان‌های منطقه‌ای آسیای شرقی است. در حالی که نسخه گلوبال برای پوشش‌دهی به بازیکنان سراسر جهان، از تعداد بیشتری از زبان‌ها پشتیبانی می‌کند.

تفاوت های کالاف گارنا با کالاف دیوتی موبایل گلوبال

  • پرش از هواپیما و فرود با چتر نجات در کالاف گارنا دقیقاً مانند نسخه گلوبال انجام می‌شود و تفاوتی در این بخش دیده نمی‌شود.
  • هنگام شلیک، ممکن است اثرات گلوله در کالاف گارنا به شکل واضح‌تری نمایش داده شود.
  • انفجار نارنجک‌ها نیز در این نسخه کمی شدیدتر به نظر می‌رسد و افکت‌ها و صداهای ناشی از انفجارها به طور جزئی افزایش یافته است.
  • انیمیشن دویدن کاراکترها در کالاف گارنا بهبود یافته و حرکات بدن آن‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

قیمت برخی از آیتم‌ها، مانند میتیک ، ممکن است در کالاف گارنا نسبت به نسخه گلوبال ارزان‌تر باشد اما در مجموع، این دو نسخه تفاوت‌های چشمگیری ندارند و گیم‌پلی اصلی هر دو یکسان است.

نصب کالاف دیوتی موبایل گارنا برای بازیکنان ایرانی امکان‌پذیر نیست، زیرا این نسخه به‌طور اختصاصی برای بازیکنان آسیای جنوب شرقی و تایوان طراحی شده است به‌علاوه، بازیکنان این مناطق نمی‌توانند نسخه گلوبال را نصب کنند و هر دو نسخه دارای سرورهای جداگانه‌ای هستند که باعث می‌شود بازیکنان هر نسخه تنها با بازیکنان همان نسخه به صورت آنلاین بازی کنند.

اگر به هر دلیلی موفق به نصب نسخه گارنا شوید، پیشرفت‌های شما در بازی به نسخه گلوبال منتقل می‌شود و هر دو نسخه از این نظر سازگار هستند. اما از آنجایی که سرورها متفاوت هستند، امکان بازی آنلاین با بازیکنان نسخه دیگر وجود ندارد. در نهایت، تجربه گیم‌پلی و مکانیک بازی در هر دو نسخه یکسان است؛ در نهایت، اگرچه تفاوت‌هایی در جزئیات وجود دارد، اما گیم‌پلی اصلی در هر دو نسخه یکسان است.

این بدان معناست که تجربه کلی بازی در هر دو نسخه مشابه خواهد بود و تنها تفاوت‌ها در جزییات بصری، صوتی، و قیمت‌گذاری آیتم‌ها نهفته است. بنابراین، انتخاب بین این دو نسخه بیشتر به منطقه جغرافیایی شما و دسترسی‌تان به هر یک از این نسخه‌ها بستگی دارد و برای آشنایی بیشتر از بازی کالاف دیوتی موبایل مقاله معرفی کامل بازی کالاف دیوتی موبایل را بخوانید.

کالاف گارنا بهتر است یا کالاف دیوتی؟

برای تصمیم‌گیری بین انتخاب نسخه گلوبال و نسخه گارنا از بازی کالاف دیوتی موبایل، باید ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر نسخه را با توجه به نیازها و موقعیت جغرافیایی خود بررسی کنید. جدول زیر به مقایسه جزئی‌تر این دو نسخه کمک می‌کند:

ویژگی‌ها کالاف دیوتی موبایل (گلوبال) کالاف دیوتی موبایل (گارنا)
موقعیت جغرافیایی مناسب برای بازیکنان در سراسر جهان مناسب برای بازیکنان آسیای جنوب شرقی و تایوان
سرورها سرورهای جهانی سرورهای محلی در آسیای جنوب شرقی و تایوان
محتوا و رویدادها محتوای جهانی، رویدادهای متنوع و بین‌المللی محتوای ویژه و بومی‌سازی شده برای بازیکنان آسیایی
قیمت آیتم‌ها ممکن است گران‌تر باشد با توجه به مناطق مختلف معمولاً ارزان‌تر برای بازیکنان محلی
زبان‌های پشتیبانی شده پشتیبانی از زبان‌های بین‌المللی پشتیبانی از زبان‌های محلی آسیای جنوب شرقی و تایوان
دسترسی قابل دسترس در تمامی نقاط جهان محدود به مناطق آسیای جنوب شرقی و تایوان
جامعه بازیکنان جهانی، امکان بازی با بازیکنان از سراسر دنیا محدود به بازیکنان آسیای جنوب شرقی و تایوان
انطباق فرهنگی عمومی و جهانی بومی‌سازی شده برای فرهنگ آسیایی
قابلیت نصب در ایران قابل نصب و بازی در ایران قابل نصب نیست به‌صورت رسمی در ایران

کالاف دیوتی موبایل چینی

یکی از اصلی‌ترین شباهت‌های این دو بازی این است که هر دو نسخه برای بازیکنان چینی غیر قابل دسترس هستند و چین دارای قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای بازی‌سازها است و به همین دلیل برخی از سازندگان بازی‌هایشان را تغییر داده و نسخه دیگری را برای بازیکنان چینی منتشر کرده‌اند شرکت تنسنت، شرکت سازنده پابجی موبایل، نسخه متفاوتی از پابجی را برای چین منتشر کرده است و کالاف دیوتی موبایل هم از این قاعده مستثنی نبوده و دارای یک ورژن اختصاصی برای بازیکنان چینی است. سرورهای این ورژن کاملا جدا از نسخه گلوبال و کالاف گارنا است و بازیکنان چینی تنها می‌توانند با بازیکنان چینی دیگر که دارای نسخه چینی هستند، بازی کنند.

اگر میخواهید با بازی های کالاف دیوتی موبایل آشنا شوید میتوانید مقاله بازی‌های فراموش شده کالاف دیوتی را در رسانه ایموجو بخوانید.

آیا کالاف گارنا برای شما جذاب است ؟

بازی کالاف دیوتی موبایل در نسخه‌های مختلفی مانند نسخه گلوبال، گارنا و چینی منتشر شده است که هر یک از این نسخه‌ها برای مناطق جغرافیایی خاصی طراحی شده‌اند. نسخه گلوبال برای بازیکنان سراسر جهان، نسخه گارنا برای بازیکنان آسیای جنوب شرقی و تایوان، و نسخه چینی مخصوص بازیکنان چین عرضه شده‌اند. این نسخه‌ها از نظر گیم‌پلی و مکانیک‌های اصلی بازی شباهت‌های زیادی دارند، اما در رویدادها، پیشنهادات و زبان‌های پشتیبانی شده تفاوت‌هایی دارند. همچنین، هر نسخه دارای سرورهای جداگانه است که امکان بازی با بازیکنان دیگر نسخه‌ها را محدود می‌کند.

سوالات متداول

تفاوت اصلی بین نسخه گلوبال و گارنا چیست؟
تفاوت‌ها عمدتاً در رویدادها، قیمت آیتم‌ها، و انیمیشن‌های بازی است که در نسخه گارنا برای بازیکنان آسیای شرقی تنظیم شده‌اند.
چرا نسخه چینی جدا از نسخه‌های دیگر است؟
قوانین سخت‌گیرانه در چین باعث شده تا نسخه‌ای اختصاصی برای این کشور طراحی شود که با نسخه‌های دیگر سازگار نیست.

آیا نسخه گلوبال از تمامی زبان‌ها پشتیبانی می‌کند؟
نسخه گلوبال از تعداد بیشتری زبان نسبت به نسخه گارنا پشتیبانی می‌کند، زیرا برای بازیکنان سراسر جهان طراحی شده است.

4 دیدگاه در “آشنایی با کالاف گارنا و تفاوت های آن با کالاف دیوتی موبایل

  1. ارزو گفت:

    میشه حساب خودم و ببین کالاف گارنا و کالاف دیوتی منتقل کنم؟

    1. ادمین ارزون جم گفت:

      خیر حساب‌های این دو نسخه به دلیل تفاوت در سرورها و ناشران قابل انتقال نیستند. هر حساب به نسخه‌ای که در آن ایجاد شده است محدود می‌باشد.

  2. راحیل گفت:

    چرا پینگ‌ کالاف دیوتی بالا از کالاف گارنا است?

    1. ادمین ارزون جم گفت:

      پینگ بالا ممکن است به دلیل فاصله بیشتر شما از سرورهای بین‌المللی کالاف دیوتی موبایل باشد. کالاف گارنا دارای سرورهای محلی‌تر در مناطق جنوب شرق آسیاست که می‌تواند منجر به پینگ پایین‌تر و تجربه بازی بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *